Derulează
Durata 1 h 50 min
(fără pauză)
LocCasa de Cultură a Studenților Galați
Premiera 08-Dec-2024
Vârstă recomandată 12+
Spectacol dureros și comic, făcut de oameni, pentru oameni
Mimi Brănescu este unul dintre cei mai populari dramaturgi români contemporani, apreciat pentru textele sale, recognoscibile prin umorul acid și prin capacitatea de a surprinde autentic viața de zi cu zi a românilor, cu toate nuanțele și conflictele ei.
Ca autor, Mimi Brănescu e cunoscut din lumea televiziunii acolo unde a scris serialele Lombarzilor 8 și Las fierbinți. Publicul din Galați nu este la prima întâlnire cu textele lui Mimi Brănescu. Prima montare pe scena noastră, TĂBLIA DE LA MARGINEA PATULUI (stagiunea 2014 – 2015), regia Cătălin Vasiliu, a avut loc în 2015, iar în 2020, actorii gălățeni au jucat spectacolul MARELE PREMIU de Mimi Brănescu, regia Radu Nichifor.
Piesa ACASĂ LA TATA se bucură de succes și a fost montată de regizori ca Alexandru Dabija la Teatrul ACT București, Vlad Massaci la Teatrul de Comedie București, Radu Nichifor la Teatrul “Maria Filotti” Brăila și Claudiu Goga la Teatrul Național “Vasile Alecsandri” Iași.
Prima montare a textului ACASĂ LA TATA a fost în 2009, la „ACT”, ÎN REGIA LUI Alexandru Dabija. Piesa se gasește in volumul Șase piese un autor care a fost lansată la editura Humanitas în 2024, dar și in Festivalul Național de Comedie Galați, 2024
Radu-Andrei Horghidan: „Acasă” e locul pe care îl lăsăm gol când plecăm și la care revenim, căutând să umplem golurile din viața noastră.”
„Momentul întoarcerii acasă...
După ce viața îți arată că nu toate visurile se împlinesc ușor și că lumea e un loc mai dificil decât părea când erai mic, întoarcerea acasă devine un moment special. „Acasă” e locul pe care îl lăsăm gol când plecăm și la care revenim, căutând să umplem golurile din viața noastră. Poate că sperăm că am uitat să luăm cu noi ceva, atunci când am plecat, ceva care va umple golul pe care n-am reușit să-l umplem acolo unde ne-am dus. Astea-s lucrurile care-mi trec prin cap acum, gândindu-mă la „Acasă la Tata”, textul și spectacolul lui Mimi Branescu.
Robert, personajul pe care îl joc eu, e poet și poate asta mă influențează acum când scriu. Mimi zice că e o comedie dramatică sau o dramă comică, unde se plânge când e de râs și invers. Ce știu sigur e că am trăit una dintre cele mai frumoase întâlniri artistice alături de el și de colegii mei. Ne-am descoperit și redescoperit – uman și artistic – lucrând împreună pentru a da viață unei povești fără morală, plină de confuzii, paradoxuri, regrete, dar și de umor, candoare și inocență.
Poate cel mai important lucru pe care l-am învățat de la Mimi este că, dacă iubești oamenii, îi iubești așa cum sunt. Fără să-ți placă neapărat, fără să încerci să-i schimbi, pentru că nimeni nu știe, cu adevărat, cum să-și trăiască viața. Suntem condamnați să fim împreună – cu părinții, prietenii, foștii iubiți și amintirile noastre. Depinde de noi dacă această „pedeapsă” devine frumoasă.
Mimi Brănescu se face om când scrie și se rătăcește – la fel cum ne pierdem și ne regăsim fiecare dintre noi atunci când avem curajul să fim oameni.
Pe 7 și 8 decembrie, la Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați, jucăm premiera spectacolului „Acasă la Tata”, la Casa de Cultură a Studenților Galați. Abia aștept să fiți cu noi, cu povestea, cu personajele și cu acest spectacol dureros și comic, făcut de oameni, pentru oameni.” - ne-a declarat Radu-Andrei Horghidan care joacă rolul principal în ACASĂ LA TATA și interpretează personajul Robert, un scriitor care decide să revină acasă
Distribuție
Radu Horghidan (Robert ) Răzvan Clopoţel (Petrică ) Oana Mogoş (Paula ) Florin Toma (Tatăl lui Robert) Cristina Uja Neagu (Iuliana ) Elena Anghel (Mia ) Vlad Ajder (Profesorul Plesnea)
Autor
Mimi Brănescu
Regia artistică
Mimi Brănescu
Asistent regie
Theodor Crețu
Scenografia
Ionuț Vișan
Lighting design
Șerban Ionescu
Cronici
Când acasă nu mai este chiar... acasă - Acasă la tata | Andrei Bulboacă, LiterNet Ideea trupei de a veni cu acest spectacol pe scena Teatrului Bulandra din București s-a dovedit extrem de inspirată, întrucât publicul bucureștean a avut astfel ocazia să cunoască mai bine trupa gălățeană, iar reacțiile spectatorilor au fost pe măsură. Regia lui Mimi Brănescu, scenografia simplă și funcțională semnată de Ionuț Vișan și folosirea inspirată a muzicii trupei Vunk contribuie la o montare coerentă, care te face să te întrebi - nu fără teamă - ce ai spune și ce ai auzi dacă te-ai întoarce, chiar mâine, ACASĂ.
Ur(s)a mare - Acasă la tata | Mihai Brezeanu, Agenda LiterNet Acasă la tata vorbește despre dragoste (neîmpărtășită) și ură (nemărginită), despre adevăr și minciună, despre oameni și stele. Fără să răspundă la apelurile repetate de pe mobil, Robert pleacă înapoi spre marele oraș. Pentru că niciodată un om nu se abate de la drumul lui. Mă rog, în măsura în care există un unic drum și omul știe care este acela. (Mihai Brezeanu, Ur(s)a mare - Acasă la tata)
Atât de …acasă! La Galați… | Călin Ciobotari „Personajul central, Robert, în impecabila interpretare a lui Radu Horghidan, devine un fel de purtător de cuvânt al nostru, al tuturor celor care caută în zadar ceva ce nu mai e, un gol, o absență, fie că îl definim pe acasă ca pe un spațiu concret, localizabil, sau ca pe o stare de spirit ce rătăcește între noi și cei ce am fost cândva.[...] Succesul spectacolului vine în special din modul în care actorii își asumă dramaturgia. Rezultă personaje-bijuterie, „oameni” în carne și oase, nu abstractizări teatrale, ființe pe care te bucuri să le cunoști și să le recunoști. În Tatăl, Florin Toma reușește o serie de performanțe interpretative, culminând cu scenele din final, când dramatismul personajului atinge cote foarte înalte și când punem la îndoială tot ceea ce credeam că știm despre el.”