Derulează
Durata 2 ore
(fără pauză)
LocCasa de Cultură a Studenților Galați
Premiera 20-Feb-2022
Vârstă recomandată 16+
Forțele pe care le pune în mișcare o perioadă neașezată ne alimentează spectacolul
Adrian Iclenzan: „Forțele pe care le pune în mișcare o perioadă neașezată ne alimentează spectacolul”
„Dramaturgia, în mare parte, va fi făcută cu YouTube-ul în față. Lăsăm să intre în noi tot ce găsim în zona fricii și a nevoii de răspunsuri din zona de internet și de acolo pornim să facem spectacolul acesta. Fake newsul ne alimentează, ne alimentează teoriile conspirațiilor, ne alimentează vindecătorii spirituali, ne alimentează toată zona ezotericului și toată zona ocultului, ne alimentează toate forțele pe care le pune în mișcare o perioadă neașezată”, ne-a declarat regizorul Adrian Iclenzan în cadrul unei discuții pe care am purtat-o la începutul repetițiilor și pe care o poți urmări mai jos.
ATENȚIE! Spectacolul nu este recomandat minorilor sub 16 ani. Spectacolul conține expresii licențioase. Spectacolul conține sunete și lumini puternice. Spectacolul conține imagini și replici care vă pot afecta emoțional.
Spectacol produs în cadrul PROIECT 9. TEATRU ROMÂNESC CONTEMPORAN, program artistic derulat de Teatrul Dramatic „Fani Tardini” în perioada 2021-2024
Distribuție
Vlad Ajder Elena Anghel Ciprian Braşoveanu Petronela Buda Flavia Călin Ana Maria Ciucanu Răzvan Clopoţel Ştefan Forir Svetlana Friptu Cristian Gheorghe Elena Ghinea Radu Horghidan Oana Mogoş Mihai Păun Florin Toma Marin Șchiopu (percuție)
Autor
Creație colectivă inspirată de personaje și evenimente reale
Regia artistică
Adi Iclenzan
Scenografia și video-design
Mihai Păcurar
Muzica live
Marin Șchiopu
Sound-design și inginerie audio-video
Adrian Matei
Costume
Miruna Croitoru
Cronici
Totul își găsește ordinea… „în țara minunilor” | Amalia Tănase, Epingeac „… în țara minunilor nu propune răspunsuri; doar îi pasează întrebările spectatorului, care iese din sală mai responsabil decât atunci când a intrat. Spectacolul prezintă un tip de adevăr prins într-o capsulă ai cărei pereți devin din ce în ce mai elastici. Se întind fără să ceară voie, modelați de fiecare replică și converg spre același punct. Corpul diform care rezultă din toate aceste frământări e viu, capătă un suflu propriu și asta pentru că e atât de ușor de recunoscut. Actorii ies la aplauze fără costume, detașați de personajele poate prea reale pe care le-au adus în fața publicului. Efortul întregii echipe de creație și căldura pe care o emană cu fiecare gest bine calculat, dublate de curajul prin care regizorul lansează o provocare necesară timpurilor noastre, fac dintr-o seară la teatru o experiență cel puțin memorabilă.”
O țară furtunoasă SAU Reconstituirea română în direct - ... în țara minunilor | Mihai Brezeanu, Agenda LiterNet „Despre oamenii extremelor e vorba. Despre conspiraționiști, despre dacopați, despre ultra-naționaliști, despre simpatizanți ai comunismului și legionarismului. Despre apostolii medicinei ultra-alternative, despre prevestitorii apocalipsei pe bază de femeia egala bărbatului / de femei care au voie să iubească alte femei / de bărbați care au voie să iubească alți bărbați (înainte, în timpul și după ce coboară de pe trotinetă), despre credincioși în divinități ce vor lovi chiar azi / în diavoli care ne-au cucerit demult sufletele. Despre indivizi cu adevărul la purtător / la sacoșă, gata oricând să-și împrăștie certitudinile oricui îi ascultă. Despre vindecători & predicatori la radio / tv / pe net. Și așa mai departe. Melanjul micilor deliruri cucerește scena, stalurile, lojele, etajul sălii mari a teatrului gălățean. Actorii sunt peste tot. Rostesc, dansează, aleargă, gesticulează, țipă. Volumul boxelor e sus, din ce în ce mai sus (sound-design și inginerie audio-video: Adrian Matei).”