Derulează
Durata 2 h și 15 min
(fără pauză)
LocCasa de Cultură a Studenților
Premiera 11-May-2025
Vârstă recomandată 12+
O comedie absurdă care îl are în centrul poveștii pe Valentin Ionescu
VIAȚA, MOARTEA ȘI ÎNVIEREA DOMNULUI VALENTIN IONESCU, un spectacol contemporan de teatru, o comedie absurdă care îl are în centrul poveștii pe Valentin Ionescu. Un om ca oricare altul, dar cu o poveste ce se complică pe măsură ce o trăiește. O poveste adusă la viață de Radu Horghidan și Adi Iclenzan, care ne pune față în față cu întrebările fundamentale ale existenței.
Spectacol produs în cadrul PROIECT 9. TEATRU ROMÂNESC CONTEMPORAN, program artistic derulat de Teatrul Dramatic „Fani Tardini”.
Regizorul Adi Iclenzan revine la Galați cu o nouă producție
VIAȚA, MOARTEA ȘI ÎNVIEREA DOMNULUI VALENTIN IONESCU de Radu Horghidan, scenografia Mihai Păcurar, un nou spectacol prin care Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați susține și dezvoltă dramaturgia contemporană românească atât prin Proiect 9. Teatru românesc contemporan, cât şi prin construcția repertorială generală.
VIAȚA, MOARTEA ȘI ÎNVIEREA DOMNULUI VALENTIN IONESCU este al treilea spectacol din Proiect 9. Teatru Românesc Contemporan, după ...ÎN ȚARA MINUNILOR și TINEREȚE FĂRĂ BĂTRÂNEȚE ȘI VIAȚĂ FĂRĂ DE MOARTE, pe care regizorul Adi Iclenzan îl montează la Galați, un spectacol după un text de Radu Horghidan, actor, profesor și, totodată, unul dintre dramaturgii români contemporani aflat în permanentă în căutare, mereu preocupat de explorarea unor teme actuale. Acest text reprezintă pentru Radu Horghidan, al doilea său proiect, după TINEREȚE FĂRĂ BĂTRÂNEȚE ȘI VIAȚĂ FĂRĂ DE MOARTE.
Printre momente de absurd și conflicte cotidiene, într-un sistem care nu pare să aibă vreo logică, Valentin încearcă să găsească sens în munca lui. Dar serios, poate munca să aibă un sens, indiferent cât de mult te chinui să o faci „corect”? Sau e doar o modalitate elegantă de a-ți ocupa timpul și de a-ți face creierul să creadă că faci ceva important? Un spectacol despre cum, într-o lume unde sensul e la fel de real ca un unicorn, oamenii continuă să caute ceva ce nici măcar nu știu dacă există.
Vali Ionescu este referent la o direcție de patrimoniu. Vali Ionescu se simte responsabil de soarta lumii. În micul lui birou, din mica lui instituție de stat, din micul lui oraș, din mica lui țară, simte că are o misiune: să nu lase lumea să se prăbușească. E foarte probabil ca Vali Ionescu să nu spună și să nu facă nimic greșit niciodată (poate doar o dată). Cu toate astea nimeni nu e de acord cu el. Așa e cu marii eroi, sunt neînțeleși și neapreciați. Vali Ionescu este un mare erou. Și când ești cel mai mare e firesc ca nimeni să nu poată înțelege cât de mare ești, poate nici măcar Dumnezeu. Asta este cea mai mare tragedie a celui mai mare erou... Totuși, Vali Ionescu nu renunță niciodată să creadă ce crede și să facă ce face. Deci, poate este un erou ... sau un nebun. Poate puțin din amândouă. - a declarat regizorul Adi Iclenzan.
Distribuție
Ciprian Braşoveanu (Valentin Ionescu) Elena Anghel (Nicoleta soția lui Vali și aurora inteligență artificială) Oana Mogoş (Crina Marcu narator și preot ) Elena Emandi (Izabela, narator și îngerul ) Florin Toma (Marian Adochiței) Mihai Păun (Liviu, narator și Mihai-copilul lui Vali și a Nicoletei )
Autor
Radu Horghidan
Regia artistică
Adi Iclenzan
Scenografia
Mihai Păcurar
Muzica live
Marin Schiopu
Regizor tehnic
Gigi Busuioc
Sufleor
Lavinia Eiler
Figurație
Mariana Tabac
Figurație
Liliana Radu
Sunet
Sebastian Marcu
Lumini
Marian Tarazi
Cronici
Formula valorii umane, variabila egolatrie - Viața, moartea și învierea domnului Valentin Ionescu | Mihai Brezeanu, LiterNet De păcatele de zi cu zi ale societății în care trăim, Viața, moartea și învierea domnului Valentin Ionescu râde cu poftă, forță, talent (colegii de scenă ai lui Brașoveanu sunt parte dintr-un una dintre trupele cele mai relevante și în formă din teatrul românesc al momentului). De păcatele de a doua instanță, cele rezervate acelora dintre noi care se cred (și chiar sunt, uneori) de neatins de păcatele cotidiene, Viața, moartea și învierea domnului Valentin Ionescu râde aproape pe un ton tragic (noroc cu amplele tușe de absurd!). Teoretic, ei ne sunt(em) salvatorii. Practic, îi cam aflăm, spre senectute, lansându-și volume auto-omagiale cu sute de pagini subțiri și coperte groase.
Valentin Ionescu, eroul birocrației, și o poveste cu „lirde” | Iulia Popovici, Observatorcultural "Valentin Ionescu, personajul central, este interpretat de Ciprian Brașoveanu, care lucrează la stat ca bugetar și devine un erou al corectitudinii administrative. Brașoveanu realizează o trecere remarcabilă de la Valentin Ionescu cel viu la Vali Ionescu pe lumea cealaltă, redirecționând energia personajului și căutându-și dreptatea și sensul vieții în recunoașterea bunei administrații drept salvare națională."
Birocrația, la rang de artă | Monica Andronescu, artitudini.ro Regizorul Adi Iclenzan construiește pe scenă acest univers birocratic fără ieșire, în care te-ncâlcești ca-ntr-o pânză de păianjen și care se întinde până pe lumea cealaltă(...) Ciprian Brașoveanu jonglează elegant cu diversele fațete ale absurdului pe care personajul lui, Valentin Ionescu, le accesează. Înverșunarea calmă cu care-și urmează traseul bine stabilit, încăpățânarea, drama lui de fals erou neînțeles, diversele etape din viața lui, de la momentul când e tânăr angajat într-un birou, unde face totul perfect(...)toate aceste momente și etape creează un personaj bizar, grotesc, un erou ratat în căutarea funcționarului public perfect…
Însemnări de festival: comedia în liga festivalieră profesionistă a.k.a. Festivalul Național de Comedie de la Galați (part I) | Elena Coman, kronikool Fiecare actor din distribuție reprezintă o forță greu de explicat în cuvinte. Spectacolul ăsta se așază mănușă actorilor din trupa gălățeană. Toate personajele de compoziție pe care le conturează Elena Anghel, Oana Mogoș, Elena Emandi, Florin Toma și Mihai Păun sunt cuceritoare. Intervențiile lor se îmbină perfect, fiecare vine în completarea celuilalt, atenția lor este omniprezentă, rafinamentul reacțiilor și controlul personajelor sunt incredibile.